Известие

Collapse
No announcement yet.

Ел. схема на фаровете

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ел. схема на фаровете

    Вчера си купих модул за автоматично включване на светлините над 13.2В и реших да го вържа направо при кутийката с релето на късите светлини в левия калник.

    Проблема е, че Е-лърна не ми дава картинки на ел.
    схемите по колата и не мога да разбера дали в тази кутийка влиза и сигнал от габарита и къде се намира релето за габаритите за да вържа модула.

    + при контакт със сигурност има в тази кутийка
    постоянен + също трябва да има( или по-добре пак + при контакт)
    масата е ясна
    + към късите светлини ще го вържа директно входа на релето на фаровете
    Остава ми само сигнала от габаритите да намеря.

    Та молбата ми е някой да каже на коя букса да вържа габарита защото не ми се кълца инсталацията на фара.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  • #2
    Всички връзки към крушките за габаритите идват директно от клюкарката. Тъй че, реле за габарити тази кутия на калника няма.
    Ако монтираш DRL модула някъде там, защо не дръпнеш едно кабелче от габарита на левия фар?

    Закачаш се на жичката на 3 - ти пин и си в джаза

    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:03.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Да в краен случай ще взема сигнал от буксата на фара, но не ми се искаше да оголвам и режа инсталацията на колата около фара.

      Мерси за информацията.
      Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
      Opel Astra J
      ex:
      Alfa Romeo 164 2.5TD
      Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
      Alfa Romeo 164 2.0T.S.

      Comment


      • #4
        Вързах глупавия модул за фаровете и сега ги пуска още докато въртя на стартер. Голяма простотия се оказа!
        Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
        Opel Astra J
        ex:
        Alfa Romeo 164 2.5TD
        Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
        Alfa Romeo 164 2.0T.S.

        Comment


        • #5
          Може самият модул да е причината, но може и да е заради вземане на +12V за него от неправилното място.
          Откъде точно си взел +12 V за извода, който минава през предпазителя на модула?

          Изобщо пусни схемичката на изводите на модула и кажи кой - къде точно си вързал.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Скапания модул сработи точно 4 пъти след което се скапа и ми остана колата на контакт след като върна ключа!
            http://www.xcarlink.bg/DRL-Modul-za-...tlini-HIDBG-01

            Ето това е модула.

            Постоянен + през бушон взех от самата кутия на калника. Има дебел постоянен +
            Маса също от нея.
            + при контакт има в квадратната букса с многото пинове която също влиза в кутия
            + към фаровете го вързах на кабела който идва от ключа и отива към релето на късите.

            Т.е. скапания модул трябваше само да пуска и да гаси фаровете. Дори не минава силова верига през него.
            Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
            Opel Astra J
            ex:
            Alfa Romeo 164 2.5TD
            Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
            Alfa Romeo 164 2.0T.S.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
              Скапания модул сработи точно 4 пъти след което се скапа и ми остана колата на контакт след като върна ключа!
              http://www.xcarlink.bg/DRL-Modul-za-...tlini-HIDBG-01

              Ето това е модула.

              Постоянен + през бушон взех от самата кутия на калника. Има дебел постоянен +
              Маса също от нея.
              + при контакт има в квадратната букса с многото пинове която също влиза в кутия
              + към фаровете го вързах на кабела който идва от ключа и отива към релето на късите.

              Т.е. скапания модул трябваше само да пуска и да гаси фаровете. Дори не минава силова верига през него.
              Мисля, че проблемът е възникнал заради последната точка, която си изпълнил.
              Трябвало е да свържеш изхода на модула (жълто-зеления проводник) директно към изхода на релето закъм фаровете. Ти практически си го свързал към управляващата верига на релето, означеното с червено на схемата:



              Проблемът най-вероятно е възникнал от това, че тази верига идва от клюкарката и не е нормално да и се връща +12V, което напрактика се е случило. Така тя може да върне +12V на захранващата шина на която има +12v от контактния ключ и така да ти се захранят консуматорите без да си дал контакт.

              Правилният начин на свързване е да вържеш жълто-зеления проводник към изхода на релето за късите (извод 87 - общата точка на предпазителите.

              Относно това, че ти се палят фаровете когато върти стартера, бих могъл да кажа повече, ако кажеш по точно букса и пин откъдето си взел +12 -от контакт.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Да, идеята ми беше да го вържа на управлението на релето за късите и да ползвам силовата верига на колата. Всичко работеше безпроблемно няколко паления и около 30км докато не пуснах климатика и всичко под капака се напече до "червено" изгаснаха фаровете и контакта си остана и явно модула се скапа. Проблема в тази кутия е, че всичко в нея е с писти. Няма никъде проводник и няма къде да вържа жълто-зеления кабел на изхода на релето. По-странното е,че всичко в нея и квадратната букса е с тънки кабели. Няма дебели силови кабели за към фаровете или клаксона и ми е малко странно как работи всичко.

                + при контакт в тази кутия( или по-скоро бушонно табло) има единствено на син кабел (пин11) и на него вързах модула.
                Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                Opel Astra J
                ex:
                Alfa Romeo 164 2.5TD
                Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
                  Да, идеята ми беше да го вържа на управлението на релето за късите и да ползвам силовата верига на колата. Всичко работеше безпроблемно няколко паления и около 30км докато не пуснах климатика и всичко под капака се напече до "червено" изгаснаха фаровете и контакта си остана и явно модула се скапа. Проблема в тази кутия е, че всичко в нея е с писти. Няма никъде проводник и няма къде да вържа жълто-зеления кабел на изхода на релето. По-странното е,че всичко в нея и квадратната букса е с тънки кабели. Няма дебели силови кабели за към фаровете или клаксона и ми е малко странно как работи всичко.

                  + при контакт в тази кутия( или по-скоро бушонно табло) има единствено на син кабел (пин11) и на него вързах модула.
                  Могло е и така, както си го вързал да стане, но е трябвало да сложиш един диод на кабела, който идва от клюкарката за управлението на релето. Така, когато подадеш управление от модула, няма да връща напрежение към клюкарката.
                  По-късно ще погледна схемите за онзи пин 11 и ще пиша.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Действително пин 11 е правилния за +12V при контакт.
                    Някои лошо конструирани такива модули реагират на ниско напрежение по същия начин както на високо. Т.е. включват фаровете при напрежение над 13,2 V, но ги включват и при напрежение под 11 (казвам 11 примерно). И така, когато върти стартерът, ако напрежението падне под ниския праг - фаровете се палят. Това може да се преодолее като този +от контакт се осигури от точка в която има +12V само когато колата е на контакт и не върти стартерът. Но в този блок на калника няма такава точка.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Не можах да разбера защо се скапа тъпия модул след 3 паления. Жегата ли му беше проблема или просто е боклук и какво му се скапа та колата остана на контакт дори и с откачен кабел на постоянния плюс. Изгасна след като му отрязах жиците + при контакт и + към релето на фаровете.
                      Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                      Opel Astra J
                      ex:
                      Alfa Romeo 164 2.5TD
                      Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                      Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                      Comment


                      • #12
                        Ако ти го сменят, вържи новия по другия начин.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Значи жълто-зеления кабел на модула го връзвам на пин 17 на буксата и всичко трябва да е наред?
                          Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                          Opel Astra J
                          ex:
                          Alfa Romeo 164 2.5TD
                          Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                          Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
                            Значи жълто-зеления кабел на модула го връзвам на пин 17 на буксата и всичко трябва да е наред?
                            Не е много коректно да се връзва на пин 17 въпреки, че ще работи. Най-добре е да се направи връзка към извод 87 на релето.

                            Покрай свързването на DRL модул, трябваше да правя подобно нещо, но за дългите светлини. Ето как направих връзките към самите изводи на релето, чрез запояване на проводници в основите на перата.

                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:21.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Да ти кажа нещо много се нервирах днес с тоя модул! Вързах го както предния път, но сложих диод да не връща обратно към клюкарката +12в и пак същата работа. С пускане на фаровете от модула пак връща + към клюкарката. Махнах бушона на модула и пробвах да пусна фаровете от копчето, но не светнаха. Реших, че съм пълен идиот и съм сложил диода на обратно. Смених диода с нов и го сложих обратно. Е да ама не! Пак връща + към клюкарката и фаровете не светват от копчето! Избеснях и възстанових инсталацията на колата и махнах модула.
                              Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                              Opel Astra J
                              ex:
                              Alfa Romeo 164 2.5TD
                              Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                              Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                              Comment

                              Working...
                              X